Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Sportovně rekreační centrum Vsetín, Ohrada
Marková, Dominika ; Kotek, arch Jakub (oponent) ; Odvárka, Antonín (vedoucí práce)
Zadáním práce je architektonicko-urbanistická studie sportovního a rekreačního centra. Řešené území se nachází ve městě Vsetíně, v části zvané Ohrada. V současnosti je areál ve špatném a zchátralém stavu. Cílem mojí práce je vytvořit koncept, který reaguje na okolí, nabízí venkovní i vnitřní prostory pro všechny generace. Umožňuje větší spojení s přírodou, variabilní možnost využití, a rozčlenění území podle funkce. Návrh je vymezen řekou Bečvou ze západní strany a rušnou komunikací I. třídy ze strany východní. Důležité bylo oddělit pěší a cyklisty od motorových vozidel. Také reagovat klady a na limity území. Limitem je v první řade již zmiňovaná komunikace. Reakcí na toto omezení je nasměrovaní provozu v areálu na západní stranu, směrem k řece. Tím vzniká val, který návrh opticky odklání klidnějším směrem. Do valu jsou v jedné linii umístěny a v západním směru orientovány budovy. Zároveň je pod valem umístěn kubus, kde se nachází parkování. Tam zůstávají motorová vozidla schovaná, i když je možný průjezd i skrze val, například pro zásobování. Další alternativou, jak se dostat do areálu, je ze severní či jižní strany, ovšem tento vstup je vyhrazen pro pěší nebo cyklisty. Po vytvoření valu rozděluji území do několika segmentů podle funkčnosti. V srdci areálu je zasazena do terénu multifunkční centrální hala, s vnitřní lezeckou stěnou. Před ní je veřejný prostor pro setkávání, sport a rekreaci Tento funkční celek jsou prostory, kde se stále aktivně něco děje. Nejjižnějším objektem je tenisový klub se zázemím pro sportovce a squashem. Před budovou se nachází 9x tenisové hřiště s tribunou. Blíže k řece a cyklostezce se nachází venkovní lezecká stěna. Od nově vytvořeného nábřeží plochy rozděluje cyklostezka okolo řeky. Za mostem je zeleným pásem oddělená plocha území, která je narozdíl od těch předešlých laděna v klidnějším duchu. Nalezneme tu jednopodlažní objekt jógového a meditačního centra.
Lávka pro pěší
Rusňák, Marek ; Šmak, Milan (oponent) ; Buchta, Stanislav (vedoucí práce)
Hlavním cílem této diplomové práce je návrh a posouzení ocelové lávky pro pěší přes řeku Dřevnici ve Zlíně. Jako základní materiál byla zvolena ocel S355 a pro vybrané prvky ocel S235. V úvodní části práce jsou řešeny dvě konstrukční varianty. Tyto varianty jsou poté porovnány a dále je řešena pouze vybraná výhodnější varianta. Vybranou variantou je příhradová konstrukce lávky s dolní mostovkou a zakřivenými horními pásy. Mostovka je tvořena příčníky a mostovkovým plechem s podélnými výztuhami. Rozpětí konstrukce je 35.0 m, šířka lávky je 3.9 m a její výška uprostřed rozpětí činí je 4.2 m.
Sportovně - rekreační centrum Vsetín, Ohrada
Kuklínková, Klára ; Kotek, arch Jakub (oponent) ; Odvárka, Antonín (vedoucí práce)
Diplomové práci předcházel specializovaný ateliér, zaměřený na vypracování urbanisticko-architektonického návrhu v oblasti „Vsetín - Ohrada". V této předdiplomové práci jsem se zabývala především analýzami a předběžným návrhem území. Nově navržené objekty mají za úkol přetvořit celé území, které v dnešní době chátrá a postrádá vzájemné vazby. Řešené území je oddělené mostem a průmyslovou zónou od okraje města a tím pádem postrádá návaznost na městskou zástavbu. Celý sportovní areál je koncipován, jako samostatný urbanistický celek, především s návazností na okolní přírodu. Areál je orientován podél cyklostezky souběžné s řekou, která je velkým lákadlem pro okolí. Centrum je navrženo vzhledem k narůstajícím potřebám obyvatelstva města Vsetín a jeho spádovým oblastem. Sportovní, rekreační a relaxační vyžití je určené pro všechny věkové kategorie. Travnatý val rozděluje řeku od města a vytváří klidovou zónu u řeky a zároveň člení velké rovinaté plochy. Území nabízí kromě sportovního vyžití, také wellness, gastro a místa pro setkávání. Výhodou tohoto místa je již zmiňovaná cyklostezka souběžná s řeknou a blízkost krásné přírody. Travnatý val je navíc využíván pro ukrytí obslužné komunikace a parkovacích stání. Tím je zajištěna skvělá dopravní dostupnost a zásobování, avšak nenarušuje sportovní areál. Val vytvořený z výkopů jednotilivých staveb a z bouracích prací původního stadionu docílí bezpečný přechod z jednoho sportoviště na druhé, vytvoří přirozené pozorovací stanoviště a začlení budovy a sportoviště, tak aby se staly součástí valu a vytvářely jeden celek. Zapuštěním budov do valu, stavby opticky zmenšuje. Vsazené sportoviště je ohraničené ze dvou stran valem a ze třetí pobytovým schodištěm. To může být využíváno jako tribuna, nebo pro vstup na hřeben valu. Tím je minimalizovaná potřeba nevzhledného oplocení každého hřiště. Novým konceptem naplníme požadavky návštěvníků v dané lokalitě a především se zvýší atraktivita celého území.
Lávka pro převedení sítí, cyklistů a pěších přes řeku Svitavu v Brně
Dvořák, Dominik ; Šoukalová, Gabriela (oponent) ; Kožik, Libor (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je návrh a posouzení lávky pro pěší a cyklisty přes řeku Svitavu u Tomkova náměstí. Jako materiál byla zvolena ocel S355 a pro vybrané prvky ocel S235. V úvodní části práce jsou uvedeny možná řešení změny průřezů hlavních nosných prvků a jejich následné porovnání. Dále je řešena pouze vybraná nevýhodnější varianta. Za výslednou variantu byla zvolena konstrukce s kruhovými dutými profily. Rozpětí lávky je 43,05 m.
Sportovně rekreační centrum Vsetín, Ohrada
Marková, Dominika ; Kotek, arch Jakub (oponent) ; Odvárka, Antonín (vedoucí práce)
Zadáním práce je architektonicko-urbanistická studie sportovního a rekreačního centra. Řešené území se nachází ve městě Vsetíně, v části zvané Ohrada. V současnosti je areál ve špatném a zchátralém stavu. Cílem mojí práce je vytvořit koncept, který reaguje na okolí, nabízí venkovní i vnitřní prostory pro všechny generace. Umožňuje větší spojení s přírodou, variabilní možnost využití, a rozčlenění území podle funkce. Návrh je vymezen řekou Bečvou ze západní strany a rušnou komunikací I. třídy ze strany východní. Důležité bylo oddělit pěší a cyklisty od motorových vozidel. Také reagovat klady a na limity území. Limitem je v první řade již zmiňovaná komunikace. Reakcí na toto omezení je nasměrovaní provozu v areálu na západní stranu, směrem k řece. Tím vzniká val, který návrh opticky odklání klidnějším směrem. Do valu jsou v jedné linii umístěny a v západním směru orientovány budovy. Zároveň je pod valem umístěn kubus, kde se nachází parkování. Tam zůstávají motorová vozidla schovaná, i když je možný průjezd i skrze val, například pro zásobování. Další alternativou, jak se dostat do areálu, je ze severní či jižní strany, ovšem tento vstup je vyhrazen pro pěší nebo cyklisty. Po vytvoření valu rozděluji území do několika segmentů podle funkčnosti. V srdci areálu je zasazena do terénu multifunkční centrální hala, s vnitřní lezeckou stěnou. Před ní je veřejný prostor pro setkávání, sport a rekreaci Tento funkční celek jsou prostory, kde se stále aktivně něco děje. Nejjižnějším objektem je tenisový klub se zázemím pro sportovce a squashem. Před budovou se nachází 9x tenisové hřiště s tribunou. Blíže k řece a cyklostezce se nachází venkovní lezecká stěna. Od nově vytvořeného nábřeží plochy rozděluje cyklostezka okolo řeky. Za mostem je zeleným pásem oddělená plocha území, která je narozdíl od těch předešlých laděna v klidnějším duchu. Nalezneme tu jednopodlažní objekt jógového a meditačního centra.
Sportovně - rekreační centrum Vsetín, Ohrada
Kuklínková, Klára ; Kotek, arch Jakub (oponent) ; Odvárka, Antonín (vedoucí práce)
Diplomové práci předcházel specializovaný ateliér, zaměřený na vypracování urbanisticko-architektonického návrhu v oblasti „Vsetín - Ohrada". V této předdiplomové práci jsem se zabývala především analýzami a předběžným návrhem území. Nově navržené objekty mají za úkol přetvořit celé území, které v dnešní době chátrá a postrádá vzájemné vazby. Řešené území je oddělené mostem a průmyslovou zónou od okraje města a tím pádem postrádá návaznost na městskou zástavbu. Celý sportovní areál je koncipován, jako samostatný urbanistický celek, především s návazností na okolní přírodu. Areál je orientován podél cyklostezky souběžné s řekou, která je velkým lákadlem pro okolí. Centrum je navrženo vzhledem k narůstajícím potřebám obyvatelstva města Vsetín a jeho spádovým oblastem. Sportovní, rekreační a relaxační vyžití je určené pro všechny věkové kategorie. Travnatý val rozděluje řeku od města a vytváří klidovou zónu u řeky a zároveň člení velké rovinaté plochy. Území nabízí kromě sportovního vyžití, také wellness, gastro a místa pro setkávání. Výhodou tohoto místa je již zmiňovaná cyklostezka souběžná s řeknou a blízkost krásné přírody. Travnatý val je navíc využíván pro ukrytí obslužné komunikace a parkovacích stání. Tím je zajištěna skvělá dopravní dostupnost a zásobování, avšak nenarušuje sportovní areál. Val vytvořený z výkopů jednotilivých staveb a z bouracích prací původního stadionu docílí bezpečný přechod z jednoho sportoviště na druhé, vytvoří přirozené pozorovací stanoviště a začlení budovy a sportoviště, tak aby se staly součástí valu a vytvářely jeden celek. Zapuštěním budov do valu, stavby opticky zmenšuje. Vsazené sportoviště je ohraničené ze dvou stran valem a ze třetí pobytovým schodištěm. To může být využíváno jako tribuna, nebo pro vstup na hřeben valu. Tím je minimalizovaná potřeba nevzhledného oplocení každého hřiště. Novým konceptem naplníme požadavky návštěvníků v dané lokalitě a především se zvýší atraktivita celého území.
Lávka pro pěší
Rusňák, Marek ; Šmak, Milan (oponent) ; Buchta, Stanislav (vedoucí práce)
Hlavním cílem této diplomové práce je návrh a posouzení ocelové lávky pro pěší přes řeku Dřevnici ve Zlíně. Jako základní materiál byla zvolena ocel S355 a pro vybrané prvky ocel S235. V úvodní části práce jsou řešeny dvě konstrukční varianty. Tyto varianty jsou poté porovnány a dále je řešena pouze vybraná výhodnější varianta. Vybranou variantou je příhradová konstrukce lávky s dolní mostovkou a zakřivenými horními pásy. Mostovka je tvořena příčníky a mostovkovým plechem s podélnými výztuhami. Rozpětí konstrukce je 35.0 m, šířka lávky je 3.9 m a její výška uprostřed rozpětí činí je 4.2 m.
Obytná ulice - modelový objekt brněnská čtvrť Veveří
Horáková, Iveta
Diplomová práce "Obytná ulice, modelový objekt Brněnská čtvrť Veveří" se zabývá tématem Obytná ulice. Literární část shromažďuje informace o současných trendech a strategiích v jiných zemích týkající se této oblasti. Charakterizuje Obytnou ulici a její vlastnosti. Definuje problémy obytnosti ulice a uvádí principy jejich řešení. Hledá pozitivní příklady v České republice a hodnotí současný stav. Praktická část se zabývá modelovým objektem brněnská čtvrť Veveří. Modelový objekt je analyzován. Z analýz jsou vyvozeny závěry, stanoveny hlavní problémy území a východiska pro jejich řešení. Pro čtvrť je stanovena strategie řešení, zejména v oblasti dopravy v klidu, systému zeleně a podpory různých typů dopravy. Dále jsou ulice v celé čtvrti rozděleny do typů, pro něž jsou stanoveny charakteristiky a principy řešení. Tyto principy jsou pak aplikovány na modelových ulicích. Návrhová část je koncipována jako idea, jejímž směrem by se měl ubírat rozvoj čtvrti. Závěrem je diskutována problematika tématu v dnešní době a v současné situaci.
Popis turistických cest v regionu "Česká Kanada" (turistické cesty pěší, cyklistické, lyžařské a vodácké)
KORTANOVÁ, Šárka
Diplomová práce popisuje pěší, cyklistické, lyžařské i jezdecké turistické trasy v České Kanadě (území mezi Novou Bystřicí, Kunžakem a Slavonicemi) ? na území zobrazeném turistickou mapou ,,Česká Kanada a Slavonicko? v měřítku 1:50 000. Úvodní kapitoly charakterizují řešené území z fyzickogeografické a sociálněgeografické stránky a je zde také rozbor použité literatury. Metodika práce vychází z diplomových prací podobného tématu obhajovaných na katedře geografie. Následuje popis jednotlivých turistických tras ? textový a v přehledných tabulkách (jsou zde informace např. o druhu povrchu, okolní krajině, památkách v okolí, geometrii trasy, a další). Díky těmto textům, tabulkám a přiložené mapě se zákresem popisovaných tras lze uskutečnit jednotlivé pěší, cyklistické, lyžařské a další turistické cesty. Závěrečná část práce je doplněna didaktickou transformací řešené problematiky. Přílohu tvoří fotografie a také slovník místopisných pojmů.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.